Monday, August 22, 2011

Preview : Manchester United vs Tottenham Hotspur


United bakal membariskan barisan pertahanan muda ekoran kecederaan yang dialami oleh Vidic & Ferdinand. Namun, dikatakan Ferdinand sudah semakin baik & berpotensi untuk turun beraksi tetapi Vidic terkeluar untuk tempoh sekurang2nya 5 minggu. Dengan Rafael yang mengalami bahu terseliuh, tempatnya bakal diisi oleh abangnya Fabio atau Smalling. Tengah berkemungkinan besar akan digalas oleh Jones & Evans manakala Evra pasti akan mengetuai barisan muda United kali ini.

Bahagian midfield pasti akan dibarisi oleh Young, Carrick, Ando & Nani manakala Berbatov dijangka diberi kepercayaan untuk mengasak lawan bersama Rooney. Pilihan lain dibangku simpanan rasanya ialah Cleverley, Fletcher, Park Ji Sung, Ferdinand, Fabio/Smalling , Lindegaard, Giggs & Owen.

Spurs menurut Redknapp tidak pernah menang di OT dalam 13 pertemuan terakhir & nyata masih sukar untuk memecahkan rekod tersebut. Assou-Ekoto sedia untuk mengambil peluang keatas De Gea yang masih lagi mencari keyakinan & menyesuaikan diri dengan corak permainan inggeris. Selain itu, Modric mengancam untuk tidak bersama2 skuad ke OT utk memaksa Spurs menjualnya ke Chelsea. Secara dasarnya, United masih mampu untuk menang keatas Spurs jika pemain mampu menggerakkan barisan tengah dengan berkesan & penyudah diharap kembali tajam dengan kehadiran Berbatov & Rooney.

Barisan kemungkinan :

De Gea
Smalling…….Jones…….Evans…….Evra
Nani…….Carrick……...Anderson……..Young
Berbatov……….Rooney

Simpanan : Lindegaard, Fabio, Ferdinand, Cleverley, Fletcher, Giggs, Park Ji Sung, Owen

No comments:

Post a Comment