Tuesday, November 1, 2011

UCL Preview : Man United vs Otelul Galati

Pertemuan awal pagi khamis (waktu Malaysia) menentang Otelul Galati dari Romania harus dijadikan perlawanan yang menjamin tempat utk mara ke pusingan seterusnya. 3 mata penuh akan memudahkan laluan ke peringkat seterusnya dimana United hanya mencatatkan 1 menang & 2 seri dari 3 perlawanan terdahulu. Ketika pusingan pertama di Bucharest, United menang 2-0 namun jika dilihat dari segi mutu & kualiti permainan, United tidak bermain dengan begitu baik. Mungkin barisan pemain yang sama tidak akan diturunkan. Ketika itu United membariskan Lindegaard, Fabio, Smalling, Vidic, Evra, Valencia, Carrick, Anderson, Nani, Rooney & Hernandez. Walaupun diatas kertas ternyata barisan yang diturunkan agak mantap, namun masih gagal mempamerkan persembahan yang diharapkan. Anderson, Nani & Valencia ternyata begitu lesu dah gagal membantu serangan dgn gerakan dari tengah padang yang seringkali tersangkut & dipintas lawan. Ditambah pula Vidic dilayangkan kad merah, United begitu terdesak untuk melakar kemenangan sulong.

Ulangan perlawanan nanti di OT diharap bukan juga ulang tayang skrip yang sama. Peminat2 mengharapkan barisan pemain United kembali berbisa dengan gerakan2 yang mencetuskan rasa gerun barisan pertahanan lawan. Bermula dari berisan tengah, dijangkakan kemungkinan Carrick & Anderson akan disenaraikan semula setelah `sepi` dalam beberapa perlawanan. Dengan ketiadaan Young, bermakna kemungkinan besar Nani & Valencia sekali lagi akan diturunkan dibahagian sayap memandangkan PJS telah bermain 90min dlm dua perlawanan sblm ini iaitu Carling Cup & ketika bertemu Everton.

Giggs juga berkemungkinan akan disenaraikan bagi membantu Rooney yang dijangka berseorangan didepan. Barisan pertahanan mungkin akan memberi ruang kepada Ferdinand utk bergandingan dengan Jones atau Evans sambil Fabio & Evra mengisi slot fullback. Selalunya Lindegaard akan diturunkan dalam pertemuan UCL memandangkan De Gea menjadi pilihan utk BPL & Amos utk Carling Cup (Kuszczak utk reserve..heheh). Jadi berkemungkinan United akan bermain dengan posisi 4-5-1 utk separuh masa pertama sebelum bertukar ke 4-4-2 dalam separuh masa kedua. Owen, Berbatov, Hernandez, Fletcher, PJS, De Gea mungkin akan berada dibangku simpanan. Ketiadaan back-up utk posisi pertahanan bakal digalas oleh Fletcher & Carrick andai ada berlaku kecederaan lebih2 lagi Fabio atau Ferdinand.

Lindegaard

Fabio, Jones, Ferdinand, Evra

Carrick, Anderson

Valencia, Giggs, Nani

Rooney

sub : De Gea, Evans, Fletcher, PJS, Owen, Berbatov, Hernandez

Dijangkakan United tidak akan menghadapi kesukaran utk mencari mata ke-8 dari 4 perlawanan yg telah berlangsung. Mungkin lebih banyak gol dapat dihidangkan dalam perlawanan ini nanti.

No comments:

Post a Comment