Monday, December 19, 2011

United teruskan rentak kemenangan.

Keputusan Penuh : QPR 0 - 2 Man United

Rooney meletakkan United di depan seawal 52 saat melalui tandukan terbang.

Jones bermain dengan baik di bahagian tengah.


Carrick melengkapkan kemenangan 2-0 United hasil gerakan solo dari tengah padang.


Pemain2 United meraikan gol oleh Micheal Carrick.

Man United terus memberi tekanan buat Man City dengan membenam cabaran QPR di Loftus Road dengan 2-0. United seawal 52 saat telah berada di depan hasil hantaran lintang Valencia yang disudahkan dengan flying header oleh Rooney. Dengan mengekalkan barisan yang sama ketika menewaskan Wolve tempoh hari, United secara kesuluruhannya tidak bermasalah kecuali di posisi Evra yang kerap kali membenarkan lawan melepasi kawalannya. Nani terpaksa kerap ke bawah bagi memberi bantuan kepada kapten United itu.

Barisan pertahanan secara keseluruhnnya berjaya mengekalkan clean sheet dengan Smalling, Ferdinand, Evans & Evra bertindak dengan baik bagi menghalang lawan daripada memperolehi gol. Gandingan Carick-Jones tidak mengecewakan dengan kekal menguasai tengah sepertimana ketika pertemuan dengan pasukan Wolve.

Rangkaian serangan yang dipimpin oleh Rooney serta Welbeck menerima sokongan yang secukupnya oleh Nani & Valencia bagi mengucar-kacirkan benteng lawan. Mujur nasib United tidaklah begitu baik dengan beberapa peluang tidak menerjah jaring melalui percubaan serta set-piece oleh penyerang, pemain tengah serta pertahanan United, Evans.

Berita baiknya, Berbatov & Hernandez telah kembali cergas & disenaraikan semula dalam pasukan. Hernandez masuk menggantikan Welbeck, Rooney dibanti oleh Giggs dan Nani oleh Young. Menjelang Boxing Day kelak, diharap United mampu meningkatkan lagi prestasi serta memintas City.


Barisan pemain :

De Gea
Smalling, Evans, Ferdinand, Evra
Valencia, Jones, Carrick, Nani
Rooney, Welbeck

sub : Lindegaard, Fryers, Giggs, Park Ji Sung, Young, Berbatov, Hernandez


Keputusan penuh :

QPR 0 - 2 Man United.

- Rooney 1`
- Carrick 56`

Glory Glory Man United.

No comments:

Post a Comment